fredag 16 september 2016

Lång gös!

Förra veckan blev det ett nytt göspass och klockan ringer tidigt och kaffet åker på och ett par mackor breds föra att sedan tar klivet ut genom dörren och få en örfil att en kall kall köldchock.
Tempen hade fallit till endast 2 grader på morgonen och det var ett fint litet lager med is på bilen som fick tas om hand innan kursen styrdes mot sjön.
Denna kyla hade ju som vanligt gjort att det ligger en tjock dimma över en spegelblank sjö så det blir lite gps körning innan fisket kan starta.
Hittar något vettigt eko då och då men det vägrar att hugga, de är snabba upp till jiggen men sen vill de inte samarbeta mer utan simmar undan.

 Krigar på och får tillslut en fisk runt 4,5 kg så det går att lura dem men det blir färre och färre ekon och klockan börjar dra sig mot eftermiddag och tankarna går att varför är jag kvar, varför tar jag inte och åker hem i vettig till så man kan njuta hemma en stund ikväll i det fina vädret.
Så fan heller det ska gå tänker jag. Tjurar ihop och krigar på ett par timmar till och hittar en bättre fisk som står högt.
Ser den på structurescanen och vänder runt på den, fisken flyttar sig 5-6 meter i sidled vilket dem gjort hela dagen men jag backar upp mot henne och tar henne lite på volly och hon stiger och smäller på direkt på min slime.
Väl i håven ser jag att det är en lång fisk men är tunn, fisken mäter 96 cm och väger 7400g.
Skönt att få en bra fisk efter allt tjurande från gösarna och en annan också för den delen, men skönt när det lönar sig.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar