söndag 25 september 2016

Svårt gösfiske

Ny ledig dag och fint väder var utlovat, kom ut tidigt och det var lite småkyligt så det var både mössa och vantar på de första timmarna.
Hittar lite fisk men de går upp och granskar jiggen för att sedan ge mig ett hånflin och simma ner igen.
Det blir ett par mindre fiskar som tar väldigt försiktigt. Kör vidare och nu är det varmt och skönt och lagom med vind. Det känns hett och jag får en lite bättre fisk strax under 5 kg som direkt får simma hem igen.
Kör på men hittar ingen fisk på 3 timmar så jag börjar fundera på att ge upp men bestämmer mig att köra på någon timme till och mycket riktigt gav det resultat.
6440g
Bra fight bjöd hon upp till och dagen slutar bra, skönt med en bra fisk då det kändes lovande på förmiddagen då jag såg ett par större ekon som inte tog.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar